Pompowtryskiwacze
Zajmujemy się kompleksową diagnostyką i regeneracją pompowtryskiwaczy Bosch i Delphi.
Pompowtryskiwacz - jest to urządzenie do hydraulicznego wtrysku paliwa w silniku o zapłonie samoczynnym. Pompowtryskiwacz składa się z cylindra, w którym ruch posuwisto–zwrotny odbywa tłok–iglica. W cylindrze, przy stożku iglicy, znajduje się komora pompowtryskiwacza, a wzdłuż cylindra jest układ przewodów (kanalików) doprowadzających wstępnie sprężone paliwo. W pompowtryskiwaczu wtryskiwacz, pompa i zawór sterujący są zintegrowane w jednym elemencie konstrukcyjnym, mocowanym w głowicy silnika. Integracja wszystkich elementów w jednym podzespole w głowicy silnika pozwala wyeliminować przewód wysokociśnieniowy, a tym samym pulsacje w obwodzie wysokiego ciśnienia. Rezultatem jest wzrost precyzji sterowania i efektywności silnika. Elektroniczny zawór w pompowtryskiwaczu reguluje dawką paliwa i początkiem wtrysku. Możliwa jest realizacja wtrysku wstępnego. System pompowtryskiwaczy umożliwia wtrysk z ciśnieniami do 2200 barów.
Zajmujemy się kompleksową diagnostyką i regeneracją pompowtryskiwaczy Bosch i Delphi. Testowanie i naprawa są przeprowadzane na stanowisku probierczych Bosch EPS 815 wyposażonym w zestaw CAMBOX847 oraz AVM2PC wyposażonym w CAMBOX firmy Hartridge. Dzięki temu pompowtryskiwacze są naprawiane zgodnie z procedurą producentów, mają prawidłowo ustawioną charakterystykę dawkowania oraz punkt BIP (Begin of Injection Period) czyli faktyczny początek dawkowania. W trakcie profesjonalnej naprawy pompowtryskiwaczy w zależności od typu pompowtryskiwacza i stopnia uszkodzenia wymianie podlegają między innymi rozpylacz, przekładka, sprężyna, zaworek, elektromagnes oraz uszczelnienia. Do testowania pompowtryskiwaczy służy specjalna przystawka do stołu probierczego. Profesjonalny sprzęt realizujący zautomatyzowane testy podzespołów umożliwia kompetentne przeprowadzenie naprawy w naszym serwisie.
BOSCH - system pompowtryskiwaczy Bosch był stosowany w pojazdach osobowych z grupy VW/Audi/Skoda/Seat 1,4 TDI, 1,9 TDI, 2,0 TDI, 2,5 TDI produkowanych w latach 1998-2012. Pompowtryskiwacze Boscha montowano również w niektórych samochodach marki Mitsubishi.
System pompowtryskiwaczy Boscha w samochodach ciężarowych jest stosowany z powodzeniem od 1994 roku do dziś, głównie w pojazdach Volvo (FH12), Scania (R,G i P), Iveco (Stralis, EuroTech, EuroTrakker, Cursor).
Układy te charakteryzuje niskie zużycie paliwa i czystość spalin w wyniku wysokich ciśnień wtrysku oraz kompaktowa konstrukcja dzięki połączeniu pompy, wtryskiwacza i zaworu sterującego w jeden zespół.
DELPHI – system pompowtryskiwaczy Delphi (EUI Electronic Unit Injector) jest powszechnie stosowany w pojazdach ciężarowych, rolniczych i budowlanych takich jak m.in. Volvo, Renault Magnum i Premium, John Deere. Naprawa pompowtryskiwaczy w naszym serwisie odbywa się zgodnie z procedurą naprawczą producenta, z zastosowaniem oryginalnych części takich jak rozpylacze, uszczelnienia, elektromagnesy wraz z zaworkami oraz są kalibrowane na stanowisku probierczym Cambox AVM2PC. Pompowtryskiwacze w trakcie kalibracji w naszym serwisie mają nadawane nowe kody świadczące o tym, że parametry pracy pompowtryskiwacza są takie same jak pompowtryskiwacza fabrycznie nowego. Naprawiamy pompowtryskiwacze Delphi E0, E1, E3.